איזו פינת אוכל הכי מתאימה לכם?

פינת אוכל היא אחד האזורים הפונקציונאליים של הבית, מכיוון שהיא נועדה לשמש את כל דיירי הבית לפעולת האכילה השגרתית ולסעודות החג. כמו כן, זהו האזור שבו כל המשפחה תתכנס יחד ברגעי אירוח. מסיבות אלו עליה להיות מותאמת לצרכי המשתמשים בה בצורה המדויקת ביותר על מנת לשרת נאמנה את אורח החיים בבית.

אם אתם שואלים איזו פינת אוכל הכי תתאים לכם, כדאי לחלק את התשובה לכמה פרמטרים ולבחון את האפשרויות העומדות בפניכם על פי כמה מאפיינים בעלי השפעה רבה על רמת השימוש.

התאמת העיצוב של פינת האוכל לחלל הבית

הדרך הנפוצה ביותר להתאים את פינת האוכל לרוכש היא באמצעות ההתאמה בין העיצוב והסגנון של פינת האוכל לסגנון העיצובי של שאר חללי הבית או של החללים הסמוכים לפינת האוכל – שהם המטבח והסלון. אם למשל המטבח שלכם הוא בעל עיצוב נקי עם הרבה לבן ועץ בעל מראה טבעי, פינת האוכל שתתאים לכם תהיה עשויה מעץ טבעי או שהיא תהיה עשויה מפורמייקה לבנה.

הסגנון של הכיסאות יקבע על פי גודלה של פינת האוכל. אם לרשותכם עומד חלל גדול, תוכלו לרכוש כיסאות מאסיביים בעלי נוכחות ואם מדובר על פינה קטנה יחסית בבית, הכיסאות שישרתו אתכם טוב יותר יהיו כיסאות אוכל בעיצוב מודרני או מינימליסטי אם תרצו.

התאמת פינת האוכל לצרכי המשפחה

גישה נוספת שיציעו לכם יועצי עיצוב הפנים גורסת כי את הרהיטים יש לבחור לא תוך התאמתם לרהיטים האחרים בבית, אלא אך ורק תוך התחשבות בצרכי המשתמשים לעתיד. לפי שיטה זו גודלו של השולחן צריך להתאים לכמות הנפשות במשפחה כשההרחבה העתידית של המשפחה צריכה להילקח בחשבון וכך גם הרגלי האירוח.

דרך נוספת להתאים את פינת האוכל לצרכי המשפחה היא לאפיין את אותם הצרכים ועל פי הם לבחור את סוג חומר הגלם שממנו יהיו עשויים השולחן והכיסאות, הצבע שלהם והצורה. במידה ויש במטבח אי עם בר שנועד לאכילה, השימוש בפינת האוכל לא יהיה ברמה היום יומית. במקרה כזה גם אם מדובר על בית שגדלים בו ילדים קטנים, תוכלו ללכת על בחירות נועזות שעונות לטעמכם האישי ולא לאילוצים.